היחסים מתחממים: משלחת טורקית בכירה תגיע לישראל

שלמה ריזל No Comments on היחסים מתחממים: משלחת טורקית בכירה תגיע לישראל

במסגרת התחממות היחסים בין שתי המדינות ולקראת ביקורו של הנשיא הרצוג באנקרה בחודש הבא תתארח בישראל משלחת טורקית בכירה | מדובר בביקור רשמי ראשון מזה עשור בין אנשי המשלחת הטורקית – יהיו סגן שר החוץ ויועצו של ארדואן | הבכירים יקימו פגישות בירושלים וברשות הפלסטינית

תמיכה פלסטינית בארדואן צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

משלחת רשמית מטורקיה תגיע היום לישראל. זאת במסגרת התחממות היחסים בין שתי המדינות ולקראת ביקורו של הנשיא הרצוג באנקרה בחודש הבא. מדובר בביקור רשמי טורקי ראשון מזה עשור בו מערכת היחסים בין שתי המדינות ידעו עליות ובעיקר מורדות שהחלו במעורבות הטורקית בספינת המרמרה שניסתה לפרוץ את הגבול הימי ולהחדיר נשק אל תוך רצועת עזה.

כבר כארבע שנים אין נציגות דיפלומטית בכירה בשתי המדינות בשל ההחלטה הטורקית זאת בתגובה להעברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לירושלים ולנוכח התקריות בין מחבלי החמאס ברצועת עזה לבין כוחות הביטחון הישראלים על גדר הגבול. הבכירים יקיימו פגישות בירושלים וברשות הפלסטינית וינסו לחזור להיות הכוח המתווך המוביל באזור כפי שהיה בעבר.

בין אנשי המשלחת הטורקית – יהיו סגן שר החוץ ויועצו של ארדואן. השניים הגיעו ארצה כחלק מההכנות לביקורו המתוכנן של נשיא המדינה, יצחק הרצוג, בטורקיה. על פי דיווחים באנקרה, הביקור אמור להתקיים בעוד פחות מחודש. הבכירים הטורקים ייפגשו עם מנכ"ל משרד החוץ אלון אושפיז, עם מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי, ועם בכירים במשרד החוץ ובבית הנשיא. אתמול נפגשו השניים עם נציגים של הרשות הפלשתינית ברמאללה.

בכיר מדיני אומר  בהקשר זה ל"קול חי" כי למרות ההתקרבות בין המדינות, בנט לא ימהר לפגוש את נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. עדיין יש עוד דרך ארוכה לשלום בין המדינות.



0 תגובות